Wednesday 24 July 2013

KATA PUTUS PERTEMUAN DI ANTARA KEMUDI DENGAN HUSM




Kelab Media Kelantan Darul Naim (Kemudi) telah mengadakan pertemuan dengan Pengarah Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian, Datuk Zaidon Kamari dan tiga Pegawai Pegawai Awam (PRO) hospital tersebut yang diketuai oleh ketuanya, Wan Azhar di Pejabat New Straits Times Press (NSTP) Bhd, Jalan Kuala Krai, di sini, hari ini.

Dalam pertemuan itu,

1. Datuk Zaidun bersetuju mengadakan pertemuan dengan pihak pengawal keselamatan mereka bagi mengelak perkara seperti itu berulang lagi.

2. Dalam kejadian sebelum ini, Datuk Zaidun mendakwa tidak mengetahui kedatangan media kerana tidak memperoleh surat jemputan salinan kepada (sk) kehadiran VIP di hospital berkenaan.

3. Sehubungan itu bagi mengelak perkara ini berlaku, beliau meminta media menghubungi PRO HUSM bagi memaklumkan kedatangan media.

4. Datuk Zaidun berjanji PRO HUSM akan memberi kerjasama yang baik kepada semua media pada masa akan datang. Sekiranya media tidak mendapat kerjasama daripada PRO HUSM, beliau sendiri akan mengambil tindakan.

5. Beliau juga telah mengakui telah menerima teguran keras daripada pegawai atasannya di Pulau Pinang.

Presiden Kemudi, Anwar Hussin berkata beliau membangkitkan masalah tiada kerjasama yang diperoleh media daripada PRO HUSM menyebabkan media hanya dilayan oleh pengawal keselamatan sahaja.

Kemudi turut membangkitkan betapa efisiennya PRO HRPZII, En Zaid Ahmad. Bagaimanapun Ketua PRO HUSM En Wan Azhar berjanji akan membaiki keadaantersebut.

Kemudi ingin memberi peluang kepada HUSM bagi membaiki keadaan ini seperti yang dimaklumkan dalam surat kepada HUSM

Berikut adalah nombor telefon PRO HUSM:

Wan Azhar 017 2002 105
Sheila 013 985 3884
Laila 012 957 4647

Sila hubungi mereka jika anda berada di HUSM.